Online vs. în persoană
Riscul de furt de credit este viabil indiferent de modul în care cumpărați, fie online, fie în persoană. Cu toate acestea, din experiența mea de comerciant cu amănuntul timp de 5 ani și consumator de peste 20 de ani și, după cum se pare acum, este mai probabil ca informațiile cardului dvs. de credit să fie găsite în mâini greșite de la o achiziție personală decât de la o achiziție personală. cumpărare online. Luați în considerare acest lucru atunci când utilizați un card de credit în persoană, cum ar fi atunci când vă aflați la un restaurant și cardul dvs. de credit dispare într-o cameră din spate undeva. Îți scrie cineva numărul, data de expirare și CCV undeva? Cine ar ști? Am auzit de un cont în care s-a întâmplat asta și am auzit de altul în care s-a făcut o copie a cardului. Apoi a mai avut loc un alt incident la un magazin universal binecunoscut, unde copii de carbon au fost buzunate și folosite pentru achiziții de la angajat la angajat. O altă considerație pentru utilizarea personală a cardului de credit este că semnăturile sunt rareori verificate și, chiar și atunci când sunt, de obicei nu sunt analizate în mod adecvat. Același lucru este valabil și pentru actul de identitate cu fotografie. Mai mult decât atât, așa cum tocmai am menționat, aceste incidente nu se limitează nici la meserii și magazinele care se găsesc în perete. Angajații unor restaurante și magazine cunoscute comit acest tip de furt.
Acum să presupunem că nu dați cardul unui străin pentru procesare într-o cameră din spate unde nu puteți vedea, ci vă treceți cardul printr-o mașină (altfel cunoscut sub numele de terminal). Ghici ce? Tocmai ați făcut o achiziție online. Toate informațiile despre cardul dvs. de credit tocmai au trecut printr-un gateway de procesare electronică, care este același lucru care se întâmplă atunci când cardul dvs. de credit este procesat prin Internet. După cum puteți vedea, procesarea pe Internet este aproape aceeași cu procesarea în persoană, deoarece uneori informațiile cardului dvs. ajung direct într-un gateway electronic și, uneori, aparțin unui angajat care apoi procesează informațiile (pentru achizițiile online, informațiile sunt temporare). stocate pe un server securizat până când un angajat prelucrează informația).
Acum puteți vedea că există două moduri de procesare a cardurilor de credit: online și personal. Prima modalitate (prelucrare automată) este identică atât pentru tranzacțiile online, cât și pentru tranzacțiile personale, deoarece niciun angajat nu vă vede niciodată informațiile. A doua modalitate (procesare manuală) necesită ca un angajat sau proprietar de magazin (sau proprietar unic) să vă proceseze tranzacția manual.
De ce este online mai sigur decât în persoană? Există cel puțin câteva motive. Dacă procesul trece direct printr-un gateway de procesare (procesare automată), atunci există o diferență foarte mică, dacă nu există, între tranzacțiile online și cele în persoană. Dacă procesul se face printr-un angajat (prelucrare manuală), atunci magazinul online are de obicei o singură persoană sau un mic departament căruia i se permite accesul (sau expunerea) la informațiile dvs., în timp ce atunci când procesați un card la un restaurant, aproape orice. angajatul are permisiunea și capacitatea de a gestiona informațiile dvs. de credit. De asemenea, luați în considerare că, cu excepția cazului în care aveți de-a face cu un magazin binecunoscut, la nivel național, majoritatea magazinelor online sunt destul de mici și sunt deținute de proprietari unici sau de un SRL. Acești proprietari au pus mult timp, energie și costuri în înființarea magazinului lor. A deveni subiectul furtului de credit ar submina aceste eforturi. Magazinele în persoană, pe de altă parte, angajează angajați care au puțin, dacă nu există, stoc în succesul companiei.
Hoții neinvitați
Achizițiile online evită de obicei majoritatea, și uneori toate, potențialele amenințări din partea așa-zișilor angajați „de încredere”. Cu toate acestea, achizițiile online oferă o zonă de pericol potențială proprie: hackerii. Numerele cardurilor de credit și alte informații vitale sunt aproape sigur stocate într-o bază de date undeva. Dacă acea bază de date este compromisă, la fel și informațiile despre cardul de credit pe care le conține. Deși, din câte am citit și auzit în ultimii 5-7 ani, acest lucru se întâmplă mult, mult mai puțin decât furtul în persoană. O poșetă sau un portofel pierdut sau furat este mult mai probabil să ducă la tentative de fraudă cu cardul de credit. Chiar dacă un hacker ar pătrunde într-una dintre aceste baze de date, nu numai că ancheta ar fi dusă la un nivel foarte înalt de investigație (spre deosebire de o poșetă sau portofel furat sau chiar de furtul de identitate), dar ar exista și sute până la milioane. a altora în linie cu tine.
CISP: VISA (et al) este de partea ta
Am aflat că procesarea automată a tranzacțiilor este la fel de sigură, indiferent dacă se face online sau personal. Și pe baza punctelor făcute, procesarea manuală a tranzacțiilor este de obicei mai sigură atunci când se face online decât în persoană (din nou, cel puțin în acest moment). Cu toate acestea, există o considerație care poate reduce apărarea unei tranzacții manuale efectuate online. De obicei, informațiile cardului dvs. de credit sunt stocate într-o bază de date securizată, iar un angajat trebuie să transfere aceste informații către gateway-ul securizat. Cu toate acestea, dacă magazinul salvează oricare dintre informațiile dvs. de credit pe computerul local, atunci informațiile dvs. lasă deschise hackerilor de pe acel computer. Din păcate, fără a întreba sau dacă nu este menționat în Întrebările frecvente ale magazinului, nu există nicio modalitate de a ști dacă fac acest lucru. Deși nu este necesar ca un proprietar de magazin să stocheze aceste informații și din punct de vedere tehnic este împotriva reglementărilor VISA, cu siguranță se poate întâmpla. Dacă simțiți sau descoperiți că informațiile dvs. de credit sunt stocate de proprietarul unui magazin, fie personal sau online, nu ezitați să vizitați pagina Programului de securitate a informațiilor deținătorului de card VISA (CISP) aflată la http://usa.visa.com /merchants/risk_management/cisp_overview.html
Prinderea unei cărți
Dacă un hoț de carduri de credit încearcă să folosească un card de credit furat la un magazin (on-line sau personal) care folosește procesarea manuală, există semne care pot semnala o astfel de tranzacție ilegală, pe care oamenii le pot prinde. În persoană, există ID-uri cu fotografii și semnături care, atunci când sunt utilizate, pot semnala achiziția. Online, o adresă de facturare incorectă, un număr de telefon sau chiar un e-mail returnat pot semnala procesul. În cazul tranzacțiilor automate, cardul este probabil să fie acceptat fără îndoială, chiar dacă există unul sau două steaguri mici. În astfel de cazuri, dacă îți fură cardul de credit sau informațiile de credit, poți doar să speri că hoțul va folosi un magazin care procesează tranzacțiile manual.
Scepticii online sunt încă online
Având în vedere numărul de oameni care sunt sceptici în ceea ce privește achizițiile online, s-ar părea că acești oameni fie nu cunosc o lege care a intrat în vigoare la 28 octombrie 2004, fie nu scriu cecuri personale. Legea Check 21 aproape a garantat că cecurile dvs. personale vor fi scanate într-un format electronic, stocate și chiar transferate după cum este necesar, la fel ca și informațiile despre cardul de credit. Puteți găsi informații suplimentare despre Actul Check 21 la [http://www.ftc.gov/bcp/conline/pubs/credit/check21.htm]
Securitate = Criptare
Una dintre cele mai comune măsuri de precauție pentru achiziționarea online este să vă asigurați că pagina Web căreia îi furnizați informațiile este securizată (criptată). În funcție de browserul pe care îl utilizați, paginile securizate vor avea de obicei o blocare undeva în bara de stare. În plus, adresa URL (adresa paginii Web) va începe cu HTTPS:// (observați „S” după HTTP. „S” înseamnă că pagina este securizată.) Într-o pagină securizată, informațiile trimise sunt criptate , adică informația este transformată într-un puzzle care este extrem de greu de rezolvat pentru oricine, cu excepția computerului receptor. De asemenea, rețineți că cardurile de credit sunt doar un tip de informații colectate online. Asigurați-vă întotdeauna că paginile Web sunt securizate înainte de a furniza numere de securitate socială și alte informații vitale despre cont, cum ar fi informații despre contul bancar.
Îmbătrânirea este un lucru bun
Luați în considerare numărul de ani în care un magazin a fost deschis pentru afaceri. Verificați permisul lor de vânzare și utilizare sau impozit. Chiar și online, ar trebui să afișeze unul, deoarece dacă fac tranzacții prin Internet, atunci acesta este „locul lor de afaceri”. Evident, magazinele trebuie să înceapă de undeva, dar trebuie doar să aveți puțină precauție suplimentară cu magazinele care au fost deschise doar de un an sau doi. Luați în considerare să le sunați înainte de a comanda doar pentru a verifica dacă există cineva la celălalt capăt.
Schimbarea numelor – Modificarea preferințelor
Când informațiile sunt colectate pe orice alt site Web pe care îl vizitați, nivelul de sensibilitate al acestor informații este diluat. Luați în considerare schimbarea numelui animalului dvs. preferat din când în când. Iar „Prima stradă pe care ai locuit” nu trebuie să fie prima stradă pe care ai locuit. Nici nu trebuie să fie ultima școală la care ai fost. Acestea sunt pur și simplu mementouri și uneori sunt mai ușor de ghicit pentru un străin (sau chiar pentru un membru al familiei) decât parola. Luați în considerare să nu folosiți răspunsurile reale la acestea. Ele pot fi folosite ca uși în spate în contul dvs.
Utilizați un alt card de credit
Majoritatea oamenilor din zilele noastre au mai multe carduri de credit. Selectați un card care are cel mai mic credit pentru a vă asigura că, dacă ceva ar merge vreodată prost, aveți cel mai puțin de pierdut. De asemenea, ar trebui să luați în considerare utilizarea unui card de credit/debit din contul dvs. bancar principal pentru achiziții mai mari și mai rar. Dacă acest card este trecut și folosit, s-ar putea să vă lase scurt pentru orice tranzacții legitime care nu au fost încă șterse, cum ar fi facturile dvs. online. De asemenea, puteți crea un cont bancar exclusiv pentru achiziții online. Dacă utilizați banca principală, puteți transfera bani după cum este necesar pentru a acoperi costurile înainte de a fi efectuate: sau pur și simplu păstrați o sumă foarte mică (cum ar fi 100 USD) în acel cont în orice moment.
Carduri de credit temporare
Vorbind despre utilizarea unui alt card de credit pentru achiziții online, unele instituții financiare oferă acum carduri de credit temporare cu o limită stabilită, un interval de timp stabilit sau ambele. Contactați instituția dvs. financiară pentru informații suplimentare despre cardurile de credit temporare.
În afara cutiei (sau într-o altă cutie)
O altă idee pentru efectuarea plăților online este să folosiți întotdeauna același card de credit pentru achizițiile online și să urmăriți în mod regulat acel cont. De asemenea, luați în considerare reducerea la minimum a utilizării acestuia. De asemenea, puteți lua în considerare utilizarea unui serviciu de transfer de bani online, cum ar fi PayPal sau Google Checkout (deși acestea vă limitează achizițiile la magazinele care folosesc și aceste servicii).
Stocarea informațiilor
Când cumpărați online, cel mai probabil vi se va cere să veniți cu o parolă pentru un „cont” la magazinul online. La un moment dat, poate chiar și astăzi, aveți deja mult prea multe parole de reținut. În schimb, dacă folosești aceeași parolă pentru tot și acea parolă este aflată, ai și mai multe locuri în care ești vulnerabil la furt. După cum probabil știți deja, notarea parolelor și introducerea lor în poșetă sau portofel este extrem de riscantă și NICIODATĂ nu doriți să stocați numerele PIN în aceeași locație cu cardurile de bancomat/debit (este ca și cum ați pune parola sub tastatură sau o cheie sub saltea). Un seif sau un seif ignifug ar fi bun, dar considerabil mai puțin convenabil. Poate doriți să luați în considerare o aplicație de stocare a parolelor care poate fi găsită vizitând Linkurile sponsorizate la http://www.google.com/search?q=password+storage. Folosind această metodă, vă amintiți o parolă care vă va permite accesul la toate celelalte parole (deci faceți-o o parolă lungă și complicată). Și dacă stocați parole pe telefonul mobil, pe un PIM sau pe un laptop (deși toate sunt foarte periculoase), asigurați-vă că protejați și acele dispozitive cu parolă.